Suna-ne 0722 783 135 Postelnicului 12, Etaj 3, Sec 1, Bucuresti
Program L-V 9:00-20:00 Sa 9:00-16:00
Fa-ti o programare Locuri limitate

CONSILIEREA PSIHOLOGICA INDIVIDUALA

Este o forma de asistenta psihologica prin intermediul careia se abordeaza probleme punctuale, iar copilul sau adolescentul care vine la consiliere este invatat o serie de strategii pentru a face fata dificultatilor din viata lui si pentru a reduce distresul resimtit.

Ajuta copiii si adolescentii care au dificultati de integrare in colectivitate (gradinita, scoala) sau de relationare cu cei de aceeasi varsta sa se simta in largul lor in preajma celorlalti, sa aiba o parere buna despre sine, sa interactioneze confortabil cu alti copii.

Copiii care nu reusesc sa urce pe scena la scoala/gradinita si sa interpreteze un rol sau sa recite o poezie, vin la consiliere si invata cum sa-si invinga aceasta frica.

Consilierea psihologica este benefica si pentru copiii care nu stiu cum sa-si exprime emotiile in mod corespunzator (plang “din orice”, ii lovesc pe ceilalti cand se enerveaza ).

Adolescentii pot invata cum sa-si imbunatateasca interactiunea cu prietenii, cu persoanele de sex-opus. Ei pot afla informatii validate stiintific cu privire la diferite teme (consum de droguri, viata sexuala, contraceptie, alegerea profesiei etc.).

Ajuta parintii sa inteleaga cum sa reactioneze in fata unor probleme de comportament pe care le au copiii lor. Ii invata pe acestia cum sa respecte limitele adolescentului din viata lor, cum sa comunice mai bine cu el.

De pilda, un elev care se simte coplesit de volumul temelor pe care le are de rezolvat pentru scoala poate invata strategii de optimizare a invatarii, a rezolvarii temelor si tehnici de management al stresului si timpului.

Un copilas de 5 ani care sta retras, nu stie cum sa-si faca prieteni sau ii este frica sa vorbeasca cu alti copii, vine la consiliere si invata abilitati sociale care sa-l ajute sa-si depaseasca aceste dificultati. Se realizeaza activitati terapeutice care cresc stima de sine, jocuri de rol in care copilul are ocazia sa exerseze, intr-un mediu securizant si placut, abilitatile sociale necesare in viata lui de zi cu zi.

Consilierea este un proces de scurta durata (comparativ cu psihoterapia) care se centreaza pe dificultatile raportate de copil sau de parinte.

Psihoterapia

Este un proces cu durata mai lunga, care se adreseaza unei plaje mai largi de probleme. Psihoterapeutul incearca sa descopere cauzele sau factorii care au condus la aparitia dificultatilor prezente si sa ghideze copilul spre rezolvarea lor folosind o varietate de tehnici (joc, discutii, restructurare cognitiva, arte combinate, experimente comportamentale, povesti terapeutice etc.).

Cine vine la psihoterapie?

  • Copiii si adolescentii care au probleme cronice de atasament, interactiune si socializare cu cei de aceeasi varsta sau cu adultii din jurul lor.
  • Copiii si adolescentii care au trecut prin experiente traumatizante (divortul parintilor, decesul unui parinte, abuzuri fizice, sexuale, emotionale).
  • Copiii si adolescentii diagnosticati cu o tulburare mentala (depresie majora, anxietate generalizata, fobie scolara, anxietate sociala, claustrofobie, agorafobie, atacuri de panica, anorexie, bulimie, tulburari de conduita, consum de droguri, etc.).

Psiholog Copii Bucuresti

Sedinta de consiliere sau psihoterapie dureaza 50 minute. In prima sedinta are loc o evaluare a cazului. Aceasta evaluare presupune un interviu semistructurat cu copilul si/sau cu parintele. De asemenea, in functie de situatie, se utilizeaza instrumente psihologice de diagnostic, precum:
  • WISC-IV (Scala de inteligenta pentru copii Wechsler, Editia a IV-a).
  • Matricile Progresive Raven Standard – pentru stabilirea nivelului de functionare intelectuala.
  • CDI (Child Depression Inventory) – pentru evaluarea depresiei la copii si adolescenti.
  • STAI-C (State-Trait Anxiety Inventory Form for Children) – pentru evaluarea anxietatii la copii si adolescenti.

In urma evaluarii se ofera parintilor recomandari verbale/scrise sau, dupa caz, un raport de evaluare.

Lucram cu copii care au intre 2 si 17 ani.

Exista mai multe tipuri de psihoterapie. La Covorasul Fermecat, psihoterapeutul Claudia Draganescu are formare in psihoterapie cognitiv-comportamentala si o experienta de peste 9 ani in lucrul cu copii si adolescenti.

Pentru a citi articole din domeniul psihologiei dezvoltarii copilului si adolescentului, apasa aici.

Cine sunt psihologii nostri?

Claudia Draganescu

Claudia Draganescu

Psiholog / Psihoterapeut

Competente profesionale:

  • Evaluare psihologica copii si adolescenti.
  • Interventie psihologica la copii si adolescenti (retard-psihomotor, autism, intarziere in dezvoltare, depresie, anxietate generalizata, fobii).
  • Consiliere parentala.
  • Supervizarea activitatilor terapeutice din cadrul centrului.
  • Coordonarea programelor de interventie comportamentala.

Ultimele articole despre Psihologie

603, 2017

Atelier de joc si competente sociale

Adaugat de | 6 Mar 2017|Tags: , , |0 Comentarii

Organizam la sediul asociatiei ateliere de joc si competente sociale pentru copiii cu varste cuprinde intre 4 si 6 ani. Aceste ateliere sunt proiectate pentru copiii care intampina urmatoarele provocari: - sunt mai timizi; - au dificultati in a-si face prieteni; - manifesta reticenta in a interactiona cu persoane noi; - refuza sa vorbeasca sau sa recite o poezie in [...]

1512, 2016

Cum exersam memoria la 7-9 ani

Adaugat de | 15 Dec 2016|0 Comentarii

Memoria la scolarii mici se dezvolta odata cu intrarea acestora in mediul scolar. Acestia trebuie sa faca fata sarcinilor multiple date de catre educatori, stimulilor din sala de clasa si din exteriorul acesteia. Pentru un copil cu tulburare in dezvoltare (de limbaj, cognitiva sau comportamentala ) procesul de invatare devine dificil, problemele reflectandu-se asupra vietii copilului. Pentru a ajuta copilul [...]

812, 2016

Jocuri de memorie: copii 4-6 ani

Adaugat de | 8 Dec 2016|0 Comentarii

Memoria are o importanta ridicata  in viata de zi cu zi a copiilor, fiind necesara in situatii in care acestia desfasoara activitati ce presupun eforturi cognitive. Un copil prescolar cu tulburare de dezvoltare, indiferent de aria afectata, va intampina probleme majore in rezolvarea acestor activitati. Procesul de invatare va fi ingreunat din cauza faptului ca va ramane in urma  copiilor [...]

Incarca mai multe articole

PROGRAMARI

Esti la un click distanta sa schimbi un destin