Suna-ne 0722 783 135Str Tintasului 21, Sector 1, Bucuresti

ProgramL-V 9:00-20:00 Sa 9:00-16:00

Fa-ti o programareLocuri limitate

Ce face copilul la 6-8 ani

Incepand cu varsta de 6 ani copilul merge la scoala, in clasa 0 (zero). Responsabilitatile sale

devin din ce in ce mai complexe, adultii asteapta ca acel copil sa faca singur tot mai multe

lucruri.

In acelasi timp, creste si dorinta de independenta a acestuia. Ce inseamna acest lucru? Copilul

isi doreste sa fie lasat sa faca tot mai multe alegeri:

-cum sa se imbrace;

-cat timp sa stea cu prietenii;

-ce sa-si cumpere din banii de buzunar;

-ce activitati extrascolare sa faca etc.

 

Independenta ar trebui apreciata, insa monitorizata. Tocmai pentru ca acum pot petrece mai mult

timp fara supravegherea parintilor, copiii au tendinta de a-si dezvolta obiceiuri nesanatoase

(mananca fast-food, beau sucuri acidulate, se joaca mult la calculator, se uita la filme violente

etc.). Este necesar ca parintele sa corecteze asemenea comportamente inainte ca ele sa devina

problematice.

Creste influenta grupului de prieteni. Unii copii leaga prietenii de-o viata in aceasta perioada, in

timp ce altii trec rapid de la un prieten la altul. Se joaca in grupuri tot mai mari, ies in parc doar

cu prietenii lor, se suna unii pe altii si isi fac planuri. Colectioneaza diferite obiecte si fac

schimburi.

Din punct de vedere emotional, la 7-8 ani, copiii devin mai sensibili la sentimentele celor din jur,

ceea ce inseamna ca empatia lor este mai bine dezvoltata. De pilda, cand mama fetitei de 7 ani o

roaga frumos sa-si stranga hainele de prin camera si sa le puna in cosul de rufe, caci ea este

foarte ocupata acum si ar insemna mult daca fetita ar ajuta-o, aceasta intelege nevoia mamei de a

fi ajutata, necesitatea pastrarii ordinii in camera si, in plus, se simte mandra ca a facut o fapta

buna.

 

Intelegerea emotiilor si nevoilor celorlalti are legatura si cu dezvoltarea cognitiva. Copiii, la

aceasta varsta, sunt capabili sa inteleaga multe notiuni legate de timp (cum se scurge timpul, ce

indicatori temporali folosim – zile, luni, ani, anotimpuri etc.; stiu sa citeasca ceasul).

 

Pot face rationamente complexe legate de intamplarile din viata lor de zi cu zi, anticipeaza

consecintele faptelor pe care le fac, negociaza cu parintii (“Daca-mi termin temele pana la 6, ma

lasi la fotbal?”, “Fac tema la romana, iau o pauza de o ora si apoi rezolv exercitiile de la mate.

Am destul timp.”, “Daca iau media 10 la mate semestrul acesta, imi cumperi bicicleta?”). Cand

fac ceva ce stiu ca nu ar trebui sa faca, au tendinta de a ascunde/ de a minti pentru a evita

pedeapsa. Copiii care au parinti stricti, severi au tendinta de a minti mai des decat cei care

anticipeaza ca vor gasi intelegere.

 

Multe dintre fricile pe care le-au avut la gradinita dispar sau se atenueaza. In schimb, se

intalnesc frecvent fobia scolara si cea sociala. Copilul nu se simte confortabil in situatii noi (nu-i

place cand i se schimba scoala, cand trebuie sa intalneasca oameni noi).

 

Claudia Draganescu – psiholog clinician si psihoterapeut

2017-06-23T14:20:03+00:00 23 Iun 2017|Psihologie|0 Comentarii

Lasati un comentariu