Suna-ne 0722 783 135Str Tintasului 21, Sector 1, Bucuresti
ProgramL-V 9:00-20:00 Sa 9:00-16:00
Fa-ti o programareLocuri limitate

Incurajarea dezvoltarii motricitatii fine la copii

Motricitatea fina sau motricitatea manuala cuprinde ansamblul unor miscari care solicita mare precizie din partea copilului si include cateva miscari importante: de orientare, de apucare sau de prindere, de manipulare. Fiecare copil este unic in dezvoltarea sa motorie, astfel, dupa practica de specialitate in acest domeniu, se poate observa ca, cu cat copilul va fi stimulat sa lucreze musculatura caracteristica articulatiei pumnului, cu atat acesta va deveni mai indemanatic si va avea un control mai mare asupra miscarilor fine cu gradul de dificultate adaptat varstei.

Parintii observa ca, micutul lor prezinta o dificultate, in special in primul an scolar si se prezinta la un consult de specialitate, sub pretextul ca, “copilul meu nu tine creionul bine in mana”/ “nu reuseste sa deschida capacul sticlei”/”nu se descurca sa isi lege sireturile”.

Ca terapeut, recomand continuarea programului specializat si la domiciliu, deoarece aceasta abilitate se dezvolta in timp, cu rabdare, cu numeroase schimbari intre 2-6 ani.  Aceste activitati contribuie la dezvoltarea coordonarii mana-ochi, coordonarea degetelor, iar cel mai important, se poate afla si care este dominanta manuala a copilului.

Din practica  intalnita, cele mai distractive activitati pentru dezvoltarea motricitatii fine, include: pictatul, scrisul, coloratul, corectandu-se asupra mentinerii pensei tridigitale police-index-medius.

 

Motricitatea fina a mainilor implica si alte activitati ca:

 

  • sa prinda/arunce obiecte.
  • sa apese pe butoane (de diverse dimensiuni si forme).
  • sa infiga pioneze pe model/ scobitori in plastelina.
  • sa potriveasca margele pe un snur sau sa modeleze un snur dupa o forma.
  • activitati zilnice uzuale (deschide/inchide nasturi, manevrarea tacamurilor, legarea/innodarea sireturilor, inchide/deschide fermoarul sau dopul unei sticle- actiunea de insurubare si desurubare).
  • sa contruiasca cuburi sau sa realizeze diverse puzzle-uri.
  • sa utilizeze foarfeca pentru a taia hartia, chiar si dupa contur.
  • sa capseze hartia.
  • activitati de taiere, rupere, mototolire, pliere, rulare a hartiei sau a servetelului.
  • sa realizeze stampile pe hartie.
  • sa modeleze plastelina (framantare, rulare).
  • sa realizeze incastre cu diverse forme geometrice mai mici/mai mari.
  • culesul florilor/a fructelor.
  • rasforirea unei carti pagina cu pagina sau numaratul banilor.
  • cantatul la unele instrumente (pian, orga, chitara)- o actiune importanta care presupune mult exercitiu, reusind sa lucreze simultan ambele maini, cu miscari coordonate si sincronizate.
  • sa arunce la tinta cu o sageata.
  • sa utilizeze tacamurile (de plastic, pentru a evita pericolul).

 

V-am prezentat o parte din activitatile pe care le includ in timpul sedintei, insa, daca va confruntati cu aceasta dificultate a copilului dumneavoastra, va asteptam cu drag pentru sfaturi si solutii date de specialistii centrului nostru. Aceste activitati au o legatura stransa cu activitatile din viata cotidiana, ajutandu-l pe copil sa fie autonom.

 

Fiziokinetoterapeut Ionela Manolache

 

2017-11-07T17:08:58+00:00 7 Noi 2017|Kinetoterapie|0 Comentarii

Lasati un comentariu